SOMMERTID ER DET SAMME SOM MESSETID; OG MISS NICOLAIS CHEFINDKØBER ER REJSEKLAR, FOR SNART GÅR DET FOR ALVOR LØS – II

0

Næste fagmesse, som får besøg af repræsentanter for Miss Nicolai, er Nordic Bridal Show ’16, der for anden gang i træk afholdes i Malmö, Sverige, hvilket sker den 30./31. juli 2016, når Slagthuset atter har åbent…

MESSE-04 NORDICBRIDAL COM

Det første Nordic Bridal Show fandt sted i 2015, og det var henlagt til København. Selvom fagmessen lige skulle finde sine ben at stå på, var der tale om en succes, som lever i bedste velgående. Sidste år rykkede fagmessen til Sverige, hvor den også afvikles i år. Billedkilde: nordicbridal.com.

Næste tur går til Sverige og Nordic Bridal Show ’16
Nordic Bridal Show er på få år blevet en tilbagevendende succes målrettet det nordiske marked. I sagens natur er fagmessen mindre end fx Interbride ’16, men netop intimiteten giver uanede muligheder. Når dét så er sagt, vil antallet af udstillere med deres kollektioner samtidig også være mindre end fx i Düsseldorf, Tyskland, men for den dygtige og erfarne indkøber har dette ingen betydning.

If. direktør Louise Dahl Jakobsen:

Når jeg drager på fagmessebesøg, har jeg inden min afrejse haft indgående samtaler med min butikschef og hans personale, og derfor ved jeg, hvad de har af tanker og idéer, som jeg skal have in mente, når jeg gør mig mine overvejelser. Selv har jeg god indsigt i, hvad der sker på den nationale og internationale modescene, og derfor er jeg ikke i tvivl om, hvad jeg vil, men jeg går aldrig på fagmesse, uden at jeg har afsøgt behov og muligheder.

Mens Interbride ’16 ikke ligefrem er en fagmesse, man overstår på fem min., så er Nordic Bridal Show ’16 langt mere koncentreret og intim, hvilket giver nogle helt andre muligheder sammenlignet med netop Interbride ’16, og derudover er det nok så væsentligt at have i erindring, at der er udstillere på Nordic Bridal Show ’16, som ikke udstiller på Interbride ’16, så et besøg på Nordic Bridal Show tjener så afgjort mange formål.

Tanken bag Nordic Bridal Show ’16 er if. redaktør Anna Storm at skabe en enestående mødeplads –

…hvor leverandører verden over møder det nordiske marked. For leverandører er messen en unik mulighed for at vise kollektioner til forhandlere fra hele Norden. Til Nordic Bridal Show kommer nemlig forhandlere fra Danmark, Sverige, Norge og Finland for at møde leverandørerne og købe ind til den kommende sæson. Som forhandler har du altså mulighed for at lave alle dine indkøb over en enkelt weekend – det er både tidsbesparende og omkostningseffektivt. Under messen har både udstillere som besøgende mulighed for at opdage nye trends, handle, etablere nye netværk og tilsammen styrke branchen. Det nordiske marked har et potentiale på ca. 130.000 bryllupper årligt, og med dem kommer ca. 9,1 millioner gæster – noget, der gør det nordiske marked både interessant og betydningsfuldt.

Ser man på de tal, redaktør Anna Storm præsenterer, så er det ganske enkelte svimlende tal; men intet må i dén sammenhæng tages for givet.

Det er muligt, at 9,1 millioner gæster lyder af mange, men hvis man ikke rammer guldåren, og hvis man kommer til at køre ud ad et sidespor, så kan millioner i løbet af ingen tid blive til ingenting…

– siger Niels-Ole Mannerup, butikschef i Miss Nicolai, og han fortsætter:

At følge med i udviklingen af trends er bydende nødvendigt, og det er samtidig umådeligt vigtigt at forstå, hvordan kundegrundlaget tænker, for kombineres de to størrelser ikke, så kan man have de flotteste gallakjoler, man bare aldrig får solgt. Derfor er det for os i Miss Nicolai af største betydning at have et tæt og synergiskabende samarbejde med bl.a. Nicolai Brudekjoler og ikke mindst butiksbestyrer Karina Hvid Carlsen, idet vi derved kan få den klareste fornemmelse for, hvordan udviklingen inden for ønskerne om bl.a. fest-, selskabs- og gallakjoler er.

Samtidig skal det haves in mente, at mange brude og brudepiger er ude ikke bare i god tid, men i utrolig god tid. Lige nu har vi således mange “brudeselskaber”, der skal inspireres forud for brylluppet i 2018 eller 2019, så det nytter bestemt ikke bare at tænke, at alt nok skal gå, for alt kræver en indsats – ikke mindst, når man skal tænke sig til noget, man ikke kan se.

Vores gæstegrundlag er stort, idet vi foruden brudens mor og alle øvrige bryllupsgæster også står for at skulle klæde konfirmandens mor og øvrige gæster på, hvilket primært sker i løbet af foråret. Derudover har vi som én af landets førende specialbutikker en særlig opgave over for det stadigt stigende antal gymnasieelever (og dermed ligestillede) – for hvem gallafestbegrebet er blevet endnu mere betydningsfuldt – samt også deltagere i fx kadetballer, universitetsfester m.fl.

Jeg skal ikke sætte en størrelse på antallet af gæster, som besøger Miss Nicolai i løbet af et år, men lad mig dog sige, at det ikke er et begrænset antal fest-, selskabs- og gallakjoler, der i løbet af et indkøbsår finder vej til vores butik, og derfor kan vores chefindkøber lige nu slet ikke tillade sig den mindste frihed…

NOM

Miss Nicolai gik i 2015 tilbage til sin oprindelige ejerkreds med sin grundlægger, direktør Louise Dahl Jakobsen, som det centrale omdrejningspunkt, idet hun i dag – bl.a. som butikkens chefindkøber – er ansvarlig for moderigtige og trendskabende fest-, selskabs- og gallakjoler samt konfirmationskjoler i butikken. Til daglig ledes butikken af Niels-Ole Mannerup, hvis sparring med netop direktør Louise Dahl Jakobsen er med til at danne grundlaget for de overvejelser, der skal gøres, inden repræsentanter for Miss Nicolai rejser på fagmessebesøg i ind- som udland.

Foruden fest-, selskabs og gallakjoler vil Nordic Bridal Show ’16 også blive anvendt til at se nærmere på accessories – lige fra sko til smykker og hovedbeklædning – som gør, at vi kan give vores gæster en helhedsoplevelse, hvilket vi var umådeligt dygtige til i konfirmationssæsonen ’16, hvor der blev solgt mange accessories i forbindelse med bestillingen/købet af konfirmationskjoler.

For mit er den store fremtidsvision, at man som gæst i Miss Nicolai kan blive klædt 100% på – fra yderst til inderst – og med accessories af enhver art, for kan man hos os få helhedsoplevelsen, så behøver man ikke anvende tid og kræfter på at besøge andre butikker, hvorved vi vil kunne cementere vores position inden for et nichemarked, de færreste kan overleve i. Vi er godt på vej, og vi kan i dag det meste, men fremtidsvisioner må man godt have…

– afslutter butikschef Niels-Ole Mannerup.

messe-2

nogm

Share.